Kde jsou hranice zákona ve světě marketingu a propagace?

Autor: Šárka Tomečková

Vymyslet reklamu, která v uších zákazníků bude znít dlouho, bývá oříšek, ale je mnoho firem, kterým se to podařilo. Jen si zkuste sami vybavit několik reklam, které si stále pamatujete, a zamyslete se nad tím, proč tomu tak asi je. Reklamy bývají různé, některé jsou velice jednoduché, jiné zábavné, některé lživé a v některých se objevuje třeba metafora. Otázkou zůstává, co je metafora a co plagiát.

Už to bude deset let, co se jednomu muži podařilo vyhrát od společnosti odškodné ve výši 13 milionů dolarů. Sám totiž společnost úspěšně zažaloval na základě tvrzení, že jejich produkt nesplňuje sliby uvedené ve sloganu, konkrétně mu „nedal křídla“. Ano, tato společnost vytvořila pro svůj produkt zajímavou reklamu a slogan, který říkal, že konzumace produktu vám „údajně“ pomůže získat křídla. I když bylo zřejmé, že jde o metaforu, a to muž samozřejmě moc dobře věděl, dokázal situaci obratně využít ve svůj prospěch, což se mu nakonec velmi vyplatilo.

Pokud taky nechcete platit několika milionu za váš špatně zvolený reklamní slogan, připojte se k našemu kurzu Právo v marketingu a propagaci a učte se nejen o lživých reklamách, ale také například o autorském právu nebo ochraně hospodářské soutěže.